קארונה, סדנאות ומצרים לאורחות חיים בריאות

צרו קשר: 052-5613246 | קארונה ירון | קיבוץ בית קשת

מאמרים

מזונות על

מזונות על

ישנם מזונות שהטבע העניק לנו, שריכוז חומרי ההזנה, החיסון, ההנעה, הערור בהם גבוה מהרגיל בירקות ובפירות טבעיים וחיים, לא כל שכן במזון מתועש. החברות השבטיות המסורתיות הכירו בהן כתרופה למחלות, כמנחה לאלים ומלכים, כתפילה לפוריות ואונים, כרוממות נפש....המדע המודרני מגלה עוד ועוד ממצאים על מגוון הויטמינים והמינרלים המצוי בהם, על החלבון השלם שבהם, על האצת חילוף החומרים שהם יוצרים, על הורדת הכולסטרול והסוכר שהם גורמים בדם, ועל היותם נוגדי חימצון רבי עוצמה.

 נוגדי חימצון או בלעז אנטי אוקסידנטים, מצמיתים את הרדיקלים החופשיים, ומונעים את תהליך החימצון. בעולם המודרני שבו אנו חיים, גופנו נחשף לרדיקלים חופשיים בזיהום האויר,המים והקרקע. בתעשיית המזון האמריקאית נספרו למעלה מ9000 גורמי חימצון שונים.....תהליך החימצון עומד בבסיסן של הווצרות מחלות והזדקנות רקמות. מזונות העל הם התשובה לתהליכי חמצון.

 התרגלנו להוסיף למזונותינו תוספי מזון מקופסלים פרי יצירתה של המעבדה. אנו נוטלים מינים שונים של וויטמינים,מינרלים ואנזימים כשכל אחד ארוז בפני עצמו, ורמת הספיגה של כל אחד מהם לא ידועה כי הוא תוצר מעבדה.

שוב ושוב עולה מוצר אופנתי המכיל וויטמין מסוים ושוב ושוב הוא יורד כי חסר בו האלמנט שמפעיל אותו. רק הטבע יודע את שלמותם של דברים, באיזה הרכב ויחסים צריך להיות זרע, פול, פרי, עלה, אצה, שורש ופרח. מזונות על הם תוספי התזונה מן הטבע מוגשים לנו בסינרגיית חומרים מושלמת לעיכול וספיגה.

בחרתי לספר לכם על חלק מהם, עליהם אני ממליצה בשימוש יומיומי.

עלים ירוקים ובראשם עשב חיטה

כל העלים הירוקים הם מזונות על בעיקר עלי תבלין ונבטים. עשב החיטה מצטיין בויטמינים מקבוצת A,C,E וקומפלקס B הוא מכיל 17 חומצות אמינו חיוניות לבניית חלבון, ושפע מינרלים: סידן,אשלגן,ברזל, מגנזיום, זרחן, נתרן, גופרית, אבץ. הוא עשיר בכלורופיל ואנזימים ועליו סופר גדולות ונצורות בבניית דם, חיזוק החיסון, מלחמה בסרטן, מרפא עור, וממריץ.

 

אצות: מתחלקות לאצות ים ואצות אגמים.

אצות ים: שפע וויטמינים ואפילו בי 12 שפע כלורופיל שפע מינרלים: אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום, נתרן, גופרית ויסודות קורט: יוד ופלואור

מכילות חומרים שמאיצים את חילוף החומרים ומקלים על עיכול. במדינות לחופי הים נהגו התושבים לאכול אצות.

נורי: דף מלבני קלוי ברפרוף מעל אש. לסושי או לפורר מעל סלט או מרק.

קומבו: אצה לבישול מרקים וקטניות. להשרות רבע שעה לפני הבישול ולהכניס לכל זמן הבישול. מסייעת לעכל קטניות.

וואקאמה: אצות "קייציות" השרייה קצרה והוספה לסלטים או מרקים.

 יש לשים לב לרמות היוד שבאצות ולמנוע ממי שנוטל תרופה לבלוטת התריס לאכלן. באצות אגמי מתוקים אין יוד.

 

אצות אגמים מתוקים: ספירולינה וכלורלה  מהוות מקור אדיר לחלבון ומינרלים, ויטמינים וכלורופיל. הבעיה עם אצות אלה שהן מכילות בי 12 ש87% ממנו הוא פסאודו. בי 12 פסאודו תופס את מקומו של הבי 12 האמיתי בקולטני הגוף. גם ככה קליטת הבי 12 בגוף מורכבת אז כדאי להשאיר את הקולטנים פנויים לדבר האמיתי. בעייה נוספת עם בי 12 פסאודו שהוא נספר בבדיקות דם כבי 12 אמיתי ומחפה על התמונה האמיתי של בי 12.

 

 זרעים: ניתן לרכוש קרקרים חיים מפשתן וצ'יה .

זרעי צ'יה: זרעים משיח במרכז אמריקה עליהם נאמר:

פי 8 יותר אומגה 3 מדג סלמון, פי 3 יותר אנטי אוקסידנטים מאוכמניות כחולות, פי 15 יותר מגנזיום מברוקולי, פי 3 יותר ברזל מתרד, פי 6 יותר סידן מחלב, יותר סיבים תזונתיים מזרעי פשתן ויותר חלבונים מסויה. להוסיף שתי כפיות ביום לסלט או לסמוזי.

זרעי פשתן: נפוצים בעולם כולו

עשירים בחלבון, אבץ, סיבים, נוגדי חמצון ואשלגן. עשירים באומגה 3 ועניים באומגה 6. בעולמנו רוב המזונות השומניים, כולל טחינה, עשירים באומגה 6 ועניים באומגה 3 והפשתן מאזן את יחסי חומצות השומן בגוף, בריאותם של כל האברים ומלחמה בריאה בסרטן.

 

 מהיער: קקאו,תותי זהב, ארוניה, נוני, מאקי

יערות הגשם מהווים בתי גידול לעצים, שיחים, אוכמניות, פטריות וצמחים בעלי כוחות חיות עצומים. ניתן לרכוש אצלי את כל מוצרי הקקאו החי: פולים, אבקה ושוקולד RAW, נשנוש פירות יער ומיץ נוני.

 קקאו: מלך מזונות העל. נותן חיות וליבידו, עוזר בעיכול, ומוריד רמות כולסטרול ויתר סוכר בדם. בטבלת נוגדי החימצון הוא במקום הראשון.

מלא בשומן חיוני לגוף שלמרות שהוא רווי בחלקו הוא קצר שרשרת ומתפרק בגוף כמקור אנרגיה ולא כמשקע. לכן הקקאו החי משביע, בקקאו קלוי משתנה השומן החיוני לשומן טראנס. הקקאו עשיר במגנזיום. המגנזיום מרפה כיווצי שרירים ומחזק אברים שריריים כמו הלב, הקיבה והרחם. המגנזיום בונה סרוטונין ולכן הקקאו נוגד דכאון ומעניק היי. הקקאו מכיל תאוברומין- חומר מעורר טבעי שאינו פוגע בגוף אלא כשהקקאו עובר קלייה ואז הוא הופך לקפאין. הקקאו עשיר בזרחן, אשלגן וברזל.

תותי זהב: תותי האינקה 

לתותי הזהב יש לצד הויטמין C גם ויטמין E ו A וברזל שנספגים טוב בנוכחותו של הויטמין C, יש בהם קומפלקס B שחשוב להנעה וטיהור של דם, נוגדי חמצון חשובים, נעשו עליהם מחקרים שמראים שיפור בתפקודי כליות וכבד, תכונות אנטי סרטניות, ריפוי דלקות, איזון מדד הסוכר ולחץ הדם, יש בהם חומצות שומן חיוניות, חלבון מפתיע ביחס לפירות אחרים והם מעוטי קלוריות. תותי הזהב מגיעים מחוות מסורתיות בפרו, אקוודור וקולומביה. נקטפים ביד

אסאי: פרי דקל מאגן האמאזונאס, בעל הערך גבוה של אנטי אוקסידנטים.עשיר בשומנים חיוניים לגוף, אומגה 3 וסיבים תזונתיים, עשיר בפחמימות אך בעל ערך גליקמי נמוך, Bקומפלקס, ויטמין E, סידן וברזל.

ארוניה:

מאקי:

נוני:

 

אוכמניות גוג'י :מסין וטיבט: נאכלים מתוך אמונה לאריכות ימים לריפוי הכבד, שיפור זרימת הדם וחיזוק מערכת החיסון.מכילים רמות גבוהות במיוחד של וויטמין c וחומרים מחזקי חיסון. מקור טוב לחלבון, וויטמינים, חומצות אמינו,מינרלים: סידן, ברזל, אשלגן, סלניום ואבץ

עשירים בסיבים תזונתיים. טעימים כנשנוש בפני עצמו או כתוספת לסמוזי וקינוחים.

 קקטוסים:

אלוורה: מסלק רקמות חולות ובונה במקומן חדשות, סותר חומציות, פותר דלקתיות, מרפא פצעים בעור וכיבים בצינור העיכול. לגדל בגינה או בעציץ ולהוסיף את הבשר והג'ל שבתוך העלה לשייקים.

תבלינים

 כורכום

ג'ינג'ר

קאיין

אתם כאן: Home
יעל פלס, בניית אתרים כל הזכויות שמורות לקארונה, סדנאות ומוצרים לאורחות חיים בריאות